Skiboardy a bezpenostn vzn

Kdy je pevn vzn hlavnm dvodem vedoucm ke zrann doln konetiny, tak pro nevybavit skiboardy klasickm bezpenostnm vznm. Pestoe to vypad jako velmi jednoduch een, je zde hek. Na toto tma byla zpracovna zvltn studie, kterou prezentoval Veit Senner a kol. na ISSS (Mezinrodn spolenost pro bezpenost lyovn) na Novm Zlandu. Demonstroval zde potaovou simulac, jak stejn bezpenostn vzn pracuje rozdln na klasick dlouh lyi a na skiboardu. Zatmco pika vzn by mla pracovat sprvn, krat lye znamen, e po jej dlce se li charakteristika ohybu a vsledkem je, e patka vzn nemus vypnout ve sprvnou chvli (nap. pi vjet do mkkho snhu a nslednm pdu).



3 dleit objevy:
  • Pi zaseknut krtk lye je sla, kterou lyask bota psob na patku vzn vertikln vzhru, mnohem men ne u klasick lye (nedojde k uvolnn boty z vzn)
  • Pi jzd na skiboardu dojde po nrazu k pdu a dvojnsobn rychleji ne na klasick lyi.
  • Kvli tomuto zrychlmu pohybu vped je nutn, aby patka vzn vypnula rychleji ne u klasickho lyae. To lze doshnout jen tm, e snme nastaven tuhosti vzn a o 2/3. Vedlejm inkem vak me bt zven rizika zrann pi nechtnm vypnut vzn!

Z tohoto vyplv, e pouit klasickho bezpenostnho vzn na skiboardu neposkytuje pli optimln ochranu ped zrannm.

Dal problmy s pouitm klasickho vzn na skiboardech jsou:
  • zvyuje cenu
  • zvyuje hmotnost
Vytisknout